Aké novinky v bankovníctve prinesie rok 2020?

Za najväčší trend v bankovníctve môžeme bezpochyby označiť digitalizáciu. Porozprávali sme sa preto s finančnými expertmi Slovenskej sporiteľne o tom, ako moderné technológie vplývajú na fungovanie banky, aké novinky prinesú do nového roku a aký je očakávaný dopad ekonomického spomalenia.

V tomto článku sa dozviete:

  • ako bude fungovať multibanking pre firemné účty,
  • prečo je dobré používať mobilnú bankovú aplikáciu,
  • ako nás ovplyvní ekonomické spomalenie.

Technologické inovácie neobchádzajú ani bankový segment. Vďaka nemu banky môžu zjednodušovať a urýchľovať jednotlivé procesy, odstraňujú zdĺhavé administratívne kroky a dávajú tak viac priestoru odbornému poradenstvu a starostlivosti o klientov. Viacero noviniek predstavili zástupcovia Slovenskej sporiteľne vo videu:

Riadenie financií do vrecka

Novinkou, ktorá zjednoduší realizáciu platieb firmám a podnikateľom je mobilná aplikácia Business24. Vďaka nej budú môcť konatelia firiem jednoducho na diaľku podpisovať cez mobil transakcie, ktoré im pripraví napríklad účtovník. Služba tzv. digitálneho pera zasa ušetrí kopec administratívy bežným klientom v pobočkách.

Pavol Čelko, vedúci oddelenia rozvoja a inovácií retailového bankovníctva, vysvetľuje: „Všetku zmluvnú dokumentáciu digitalizujeme do aplikácie a dá sa podpisovať digitálnym perom. Klient si prečíta priamo v tablete zmluvu a jedným podpisom podpíše rovno aj ďalšie dokumenty či kópie k tomu pripadajúce. Dokumenty sú uložené a klient ich nájde vo svojej bankovej aplikácii.” Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o maličkosť, no aj digitálny podpis dokáže ušetriť čas a prostriedky. 


„Digitálny podpis šetrí nielen čas, ktorý by pracovník strávil procesnými krokmi, ale aj zdroje banky a životné prostredie.”

Pavol Čelko, vedúci oddelenia rozvoja a inovácií retailového bankovníctva Slovenskej sporiteľne

Budúcnosť je digitálna, no ľudský kontakt je stále dôležitý

V posledných rokoch sme zaznamenali veľký rozmach digitálnych bánk, ktoré sa tešili popularite. Juraj Barta, riaditeľ odboru digitálneho bankovníctva a riadenia vzťahov s klientmi, si myslí, že klasické „kamenné” banky im vedia hravo konkurovať: „Kamenné banky, ktoré sú už roky na trhu, sa kvalitou toho, čo robia v digitálnom priestore, vyrovnávajú digitálnym bankám. Dokonca by som povedal, že ich predbiehajú.

Klienti klasických bánk chodia na kamenné pobočky raz za čas, do bankomatov možno párkrát za mesiac, no stále chcú mať k možnosť sa poradiť ohľadom svojich financií s reálnou osobou a nie robotom. Juraj Barta vysvetľuje: „Ukazuje sa to pri zložitejších produktoch alebo pri takých, ktoré človek rieši raz za život, ako je hypotéka. Veľká časť tohto procesu sa môže odohrať digitálne, ale osvedčilo sa nám, že aspoň raz počas tohto procesu prišiel klient na pobočku, aby sa poradil osobne s finančným poradcom.

Pokračujte v čítaní